PERSBERICHT

Succesvolle Gewoon Zwolle! Campagne krijgt vervolg

Gewoon Zwolle! - het initiatief van Arjan Biel en Marius Woldberg om de stad op de kaart te zetten – krijgt een vervolg. Afgelopen week is besloten om de campagne samen met Zwolle Marketing door te zetten. Gewoon Zwolle! leeft enorm in de stad, getuige de enorme belangstelling voor ‘bijzonder feest … gewoon zwolle!’ in Hedon op vrijdagavond. Dagelijks komen er nog vele enthousiaste reacties binnen via de website, twitter en andere (social) media. Zwolle Marketing is bezig met twee initiatieven waar het platform perfect bij kan aansluiten.  

Zwolse ambassadeurs
Voor de zomer vond er een HanzeLab sessie plaats met Zwolle Marketing, waarin gediscussieerd werd over het inzetten van Zwolle ambassadeurs bij de promotie van de stad. Zwolle Marketing was op zoek naar een onafhankelijk platform, waarop mensen kunnen aangeven hoe bijzonder Zwolle is en waar dus ook bezoekers terecht kunnen voor ideeën en tips over bijzondere plekken, evenementen, activiteiten in de stad. Een soort ‘zoover’ of ‘iens’, maar dan speciaal voor Zwolle. Arjan Biel en Marius Woldberg waren niet bij de sessie zelf, maar volgden het wel via Twitter. Er borrelden zoveel ideeën bij hen op en dat heeft uiteindelijk geleid tot de Gewoon Zwolle! guerrilla actie.
 
Samenwerking
Zwolle Marketing is niet betrokken geweest bij de actie van Gewoon Zwolle! “Veel mensen dachten dat we ons daardoor gepasseerd voelden”, vertelt Tamara Toering van Zwolle Marketing. “Wij vinden het juist sterk dat dit initiatief vanuit de stad is ontstaan. Dat was ook onze wens die we hebben neergelegd bij het HanzeLab. Het verhaal van Zwollenaren over het bijzondere van Zwolle is nog sterker dan alleen het promotieverhaal van een marketingorganisatie. Maar als we de krachten bundelen en het tot een gezamenlijk doel maken om Zwolle zo goed mogelijk voor het voetlicht te brengen, weet ik zeker dat er nog meer mensen gaan ontdekken hoe bijzonder Zwolle is! Binnenkort start Zwolle Marketing met een studentenactie en een fotowedstrijd, beide via social media. Daar kunnen we nog niet te veel over zeggen, maar het past perfect bij de Gewoon Zwolle! campagne. We zijn nu aan het bekijken of we dit in gezamenlijkheid gaan oppakken.”

EINDE PERSBERICHT
Meer informatie: www.gewoonzwolle.nl , www.zwollemarketing.nl of www.vvvzwolle.nl